Wednesday 23 February 2011

Adam & Hawa

Knock.. knock..! Pagi tadi otw g keje terdengar lagu Misha Omar - Cinta Adam & Hawa. Bila ingatkan tajuk terus terbayangkan muka bro & sis yang comey kat KL tu.. Masuk tahun ni dh hampir 6 tahun aku berkahwin. Alhamdullilah, pejam celik dh 6 tahun. Aku dh jadi wife/baby/sayang & bini orang. Tp satu je impian yang masih belum tercapai dalam hidup ni. Rasanya impian ni bukan aku sorang, semua yang dh berkahwin mesti akan ada impian mcm ni. Impian untuk jadi ibu/mama/mummy & ummi. Masih belum lagi dimurahkan rezeki untuk both of us menimang cahaya mata... Tp aku bersyukur sebab hubby tak pernah merungut. Aku sendiri pun pernah bagitau pada hubby kalau sekiranya teringin kat zuriat, aku izinkan dia cari calon lain yang sesuai (dgn syarat yang lebih baik dari aku). 

Actually along pun dapat anak pas 4 tahun kahwin kot ( kalo x silap la ). Kira sekarang ni aku tumpangla anak2 along tu mcm anak aku gak.. Dulu b4 along dpat anak pernah along cakap kalo lelaki namanya Adam dan kalo pompuan namanya Hawa. Alhamdulilah rezeki along dapat sepasang. Abang nama Muhammad Adam Iqbal, adik nama Hawa Alya. COooooOmMMeeeYYyyyy....! Adam ni hyper skit. Maklumla boy. Adam & Hawa ada kenangan sendiri dgn papa dan arwah mama... Masa adam lahir, papa sakit teruk. Sepanjang adam membesar, papa duk dgn along. Sbb papa kena berulang dapatkan rawatan kimo kat HUKM. Dari adam x pandai ape2 smpaila dia pandai berjalan pa duduk dgn along... 

Hawa plak lain ceritanya. Masa kak inas mengandungkan Hawa, arwah mama sakit.. Mama kena brain cancer. Aku berulang alik ke KL jaga mama kalo mama masuk wad. Kesian sgt tgk keadaan arwah mama masa sakit. Kalo x silap arwah mama operate hampir 4 kali buang tumor tu. Pas akhir2 hayat arwah mama, kak inas preggy dalam 4 bulan. Arwah mama duk umah along lagi. Masa sakit memang arwah berulang umah along ke HUKM. Arwah mama x ble beckp sebulan b4 dia meninggal. Adam masa tu sayang opah sangat2 cuma kadang2 arwah berkerut dahi gak bila en Adam tu menjerit! Maklumla arwah kan sakit kepala... Banyak kenangan dengan arwah mama... RINDUUUUUU!!!! (Al-fatihah). 

Mama meninggal pada 19 Disember 2009. Pagi mama meninggal tu aku dgn kak inas (tgh preggy masa tu) uruskan jenazah mama, bersihkan ape yang patut sebelum orang urus jenazah smpai. Kak inas yang bersihkan pampers semua.. Ish x ble nak ingatla, sedeyyyyy.... Pas 6 bulan arwah mama meninggal, kak inas deliver a cute lil gal - Its HAWA ALYA! Bulan 6 kalo x silapla... Kuar2 je muka sama mcm adam.. Pas 1 week baru nampak muka Hawa mcm arwah mama... SEBIJIK...! Tgk hawa nampak arwah mama... Kalo rindu, tgk hawa je terubat... Sampaila arini makin lama makin bnyk yang ade iras arwah mama pada HAWA...

Adam & Hawa, 'makcik' love both of u! ( Makcik - panggilan adam pada aku walaupun dh ajar banyak kali suh panggil Mak Ngah tetap makcik gak yang kuar dari mulut dia ) tp dgn hubby x plak dia panggil 'pakcik'. Panggil Uncle Joe! 
 

No comments:

Post a Comment